maandag 17 september 2007

Een goede start! :-)

Vanmorgen had ik overleg met mijn begeleider. Het is het enige overleg gedurende de hele week, dus er wordt zowel op tafel gegooid wat er de week voorheen gebeurd is, als wat de plannen voor de komende week zijn. Daarbovenop wordt dan ook eens het persoonlijk functioneren besproken en worden verdere afspraken vastgelegd.

Het verdict was positief! Ik word beschouwd als "iemand die niet op de voorgrond treedt, maar wel goed kijkt, erg oplettend is en zorgt dat gedaan wordt wat moet gedaan worden". Onder het motto "ze moeten niet allemaal luidruchtig zijn", werd meegedeeld dat ik een goede start gemaakt heb :-)

Ik was wel blij dat te horen, want dat motiveert toch wel om de week leuk te beginnen. Vandaag betekende dat vooral heel wat geplan met leerkrachten en de remedial teacher, omdat ik deze week ga beginnen met een voor mij totaal onbekende methode om twee leerlingen te leren lezen, die na één of meerdere jaren leesonderwijs nog steeds geen vorderingen gemaakt hebben.
De methode ziet er nauwkeurig beschreven uit, maar het is toch een beetje spannend om het effectief toe te passen. Ik ga proberen om mezelf zo goed mogelijk voor te bereiden, want ik wil het natuurlijk wel zo goed mogelijk doen. Ik ben eens benieuwd of het gaat lukken, want het is zo'n beetje de laatste optie om hen nog te kunnen leren lezen...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is al een heel goed begin !

Unknown zei

Dat is inderdaad leuk om horen. Het ziet ernaar uit dat je je draai daar al goed gevonden hebt. Veel succes met het leren lezen.