dinsdag 4 december 2007

Oeps...

Ik had het kunnen weten... Nadat ik samen met de stagiaire psychologie al zoveel fouten en slordigheden in de leerlingendossiers heb ontdekt, zou net ik op mijn hoede moeten zijn en weten dat je nooit zomaar mag vertrouwen op de dossiergegevens...

Ik moest een afspraak vastleggen met een ouder voor een gesprek op school. Dat is op zich natuurlijk niet zo erg. Ik graai dus het betreffende dossier uit de kast, sla de flap met gegevens open en toets het nummer in van de contactpersoon. Aangezien het de GSM-nummer van de moeder was, wist ik zo goed als zeker dat ik een vrouw aan de lijn zou krijgen. Toen er dan toch een man bleek op te nemen, vroeg ik netjes of het mogelijk zou zijn om mevrouw X aan de lijn te krijgen. En toen... Even stilte... Ik hoorde de man aan de andere kant van de lijn de naam enkele keren vragend voor zichzelf herhalen en toen ie eindelijk een moment van verheldering had, begon ie plots hardop te lachen.
Bleek dat ik de ex-vriend aan de lijn had... Ik vond het eigenlijk wel gĂȘnant, maar de man in kwestie vond de vergissing helemaal niet erg, wenste me nog een prettige avond en ging hartelijk door met lachen...

Geen opmerkingen: