zondag 16 december 2007

Gevuld weekend

Zaterdag zijn mama en papa een keertje een bezoekje komen brengen hier in Utrecht. Met z'n drieën hebben we de Winkelexpress-bus genomen richting stadscentrum. Daar heb ik ze even rondgeleid langs de Oude Gracht, waarna we opgesplitst zijn. Papa ging het centrum wat verkennen, terwijl mama en ik het winkelcentrum indoken. Ze was wel wat onder de indruk van het winkelcentrum en omringende winkelstraten. Toch een verschil met de andere steden die we gewend zijn :-) Het was er ook wel druk, al die shoppende mensen die nog kerstcadeaus moeten vinden en een nieuwe outfit voor de feestdagen...
Papa vond het centrum wel mooi, maar vond het toch wat druk. "Hier kunde verdorie nog niet op uw gemak rondlopen zoals in Hasselt, 't er hangen overal minstens 2 fietsers in uwe nek".
Tja, in Utrecht verplaatst men zich met de fiets en stopt men voor niemand...


Vandaag heb ik bezoek gehad van Helga. 's Middags kwam ze al aan in het station van Utrecht Centraal, dat ze net een luchthaven vond :-D
Eerst hebben we een pizzabroodje gegeten, waar veel te veel grote ajuinbrokken en een vieze dikke wormachtige sojascheut verstopt zaten onder het gesmolten laagje kaas. Iemand die me goed kent, weet hoe ik dit heb opgegeten... ;-)
Daarna zijn we door het winkelcentrum richting Vredenburg gewandeld, waar een hels kabaal ons tegemoet kwam. Dichterbij gekomen, bleek het te gaan om 3 muziekgroepjes, die doorheen de stad trokken en om beurt muziek speelden, waarbij de andere groepjes volop mee dansten op het ritme. Zomerse muziek in de naderende kerstperiode, het zorgde voor een vreemd maar leuk sfeertje bij de mensen :-)
De tocht ging verder langs de Oude Gracht, waar we een tussenstop maakte bij de Winkel van Sinkel voor een lekere warme chocomelk. Van daaruit ging het verder door het centrum en zijn we ook even binnengesprongen bij Labyrinth. Afsluiten deden we in Mc Donald's waar we nog wat nagepraat hebben en dan zijn we terug richting station getrokken. Nadat we minstens drie zeer vreemde figuren tegenkwamen, hebben we afscheid genomen op het perron, heb ik Helga uitgezwaaid en ben ik met de bus terug naar kot vertrokken.

Het was ontzettend koud, maar de mooie herfstzon en het leuke bezoek maakten er een geweldig leuk weekend van!

Foto's op Picasa.

Geen opmerkingen: