dinsdag 15 januari 2008

*4*

Vandaag hebben de kindjes tijdens het lezen er alles aan gedaan om me te overtuigen om toch nog maar in Nederland te blijven. Dat zorgt echt wel voor de meest grappige argumenten die uit hun hersenkronkeltjes tevoorschijn komen :-D

Verder heb ik al mijn vrije momenten gestopt in het opzoeken naar theoretische kaders voor mijn verslag. Aangezien ik hier zo goed als geen studieboeken meer heb liggen, was dat niet zo evident. Gelukkig heeft mijn mede-orthostagiaire een paar handboeken meegebracht naar de school. Omdat het boeken waren die ik zelf ook (thuis...) heb, was het een stuk makkelijker om alles op te zoeken. Het is immers moeilijk om voor alles wat je zelf al geschreven en geformuleerd hebt, een citaat of theoretisch stukje te vinden dat hetzelfde beschrijft.

Deze namiddag heb ik echt enorm moeten lachen met de drie andere stagiaires. Ilona had voor haar opleiding creatieve therapie enkele metaforen moeten bedenken voor collega's waarmee ze samenwerkt op de school. Daardoor was ik samen met de anderen al snel nieuwsgierig naar wat ze van ons zou maken. Dat zorgde echt voor een van de meest grappige conversaties die we gehad hebben.
Van mij hebben ze een muisje gemaakt, met de nadruk op een lief muisje en geen vies knaagdiertje. De argumenten daarvoor waren vooral het feit dat ik klein en fijn ben, fijne handjes heb, alles een beetje precies doe en als een muisje eet. Er is dus over "nagedacht" ;-)
Nienke begon als een blauwe bosbes, maar mocht daarna toch een poes zijn en Suzanne werd als vis bestempeld. Ilona mocht ook een lief en pittig knaagdiertje zijn, maar wat voor knaagdiertje precies, is er niet meer definitief uitgekomen. Waarschijnlijk kwam dat doordat we nog steeds moesten lachen omdat ze gisteren tijdens haar eerste oudergesprek door de moeder als 'een lekker ding' begroet werd :-)

Ik zeg het jullie, soms zou je gewoonweg een vliegje moeten zijn in onze school, je maakt er de vreemdste en grappigste dingen mee!

Geen opmerkingen: