vrijdag 18 januari 2008

*1*

Vandaag was het dan zover: mijn allerlaatste stagedag. Ik had niet echt iets meer te doen en heb wat kleine dingetjes in orde gemaakt. Briefjes geschreven waar wat allemaal te vinden is, uitleg gegeven aan een andere stagiaire die misschien gaat verder lezen met één meisje, een laatste overleg gehad met een leerkracht en de psychologe en verder de hele tijd moeten afscheid nemen van kinderen en collega's.
Ik vond het wel een beetje triest met de kindjes. Het hele zwakke meisje dat ik elke dag meenam om te lezen besefte het niet zo goed denk ik. Ze had een tekening voor me gemaakt en vroeg wanneer ik precies terug naar België ging, maar wat later vroeg ze wat we volgende week gingen doen. Ik denk dat het pas volgende week gaat doordringen, wanneer ze merkt dat ik haar toch niet meer kom ophalen.
In de andere groep waren er een paar meisjes een beetje verdrietig. Ze waren enorm aanhankelijk en vonden het helemaal niet leuk dat ik wegging. De jongens kwamen ook wat zeggen en deden nog een laatste poging om mijn telefoonnummer of mailadres te bemachtigen, maar dat leek me geen goed idee om dat te gaan uitdelen... Toen de bel ging, kreeg ik nog enkele tekeningen, heb ik nog wat knuffels moeten uitdelen en heb ik ze laten beloven dat ze nog heel goed hun best zouden doen met lezen.
Daarna werd er nog even geborreld in de leraarskamer, waarna ik ook van de overgebleven leerkrachten heb afscheid genomen. Het was wel fijn om te horen dat je bedankt wordt voor de grote inzet en dat je toch wat bereikt hebt met de kinderen.
Ik heb voor de laatste keer de laptop en mijn spullen opgeruimd, heb mijn foto van de wisselkader meegekregen en ben dan vertrokken. Die deur voor de allerlaatste keer dichttrekken, het plein overlopen en de bus richting huiswaarts nemen, dat was toch wel een vreemd moment vond ik, ...

De stage is enorm snel voorbijgegaan. Het is jammer dat ik de afloop niet meer ga kunnen meemaken van hoe bepaalde zaken, maar de remedial teacher heeft beloofd me iets te laten weten op het einde van het jaar, dus dat is wel fijn. Ik heb veel bijgeleerd, maar ook veel nieuwe leuke mensen leren kennen. Ik heb af en toe gegrommeld en (stilletjes) gevloekt, maar ik heb vooral heel veel gelachen en plezier gehad!
Het gaat een hele aanpassing zijn om nu weer over te schakelen naar Leuven...

Mijn werkplek in de leraarskamer, waar we met alle stagiaires op een rijtje zaten:

Mijn foto die op de gang in de wisselkader hing:


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey lies,
hoe gaat het daar in het verre zuiden?
Is er op vrijdag dan nog een stagiaire? Ben wel benieuwd wie je leesgroepjes over gaat nemen, de kids gaan vast klagen dat ze je missen ;o)
Hier is het maar saai op de donderdag, zo stil zonder jou haha!
Lijkt me inderdaad een gek gevoel om dat plein af te lopen en de bus in te stappen. Het is echt klaar nu.
Je went vast snel aan je nieuwe ritme, lekker de student uithangen.
Nou ik ga maar eens een sessie voorbereiden..
groetjes Ilona

Liez zei

Hoi Ilona!

Hier is het nu waarschijnlijk even regenachtig als in het "verre noorden"...
Laura, de stagiaire van de C-groep gaat misschien verder lezen met "het zwakke meisje", omdat ze toch niet mee kan volgen met de klas. En de juf ging haar ei blijven neerleggen totdat er een oplossing is. Heb jij geen interesse? ;-)

Het is inderdaad saai als je alleen achter de laptop moet werken, ik kan er van meespreken... Maar waarschijnlijk is het wel beter voor de efficiëntie! :-D
Als je je verveelt, stuur je maar een mailtje, dat werd daar nog gedaan ;-)

Ik ben al volledig aangepast aan mijn nieuwe ritme en vooral aan het langer kunnen slapen! Het is zo leuk om 3 weken vakantie te hebben! (sorry, ik kon het niet laten en ik moet mijn aangeleerde botheid toch af en toe laten zien :-p )
Maar ik mis het wel om gezellig met jullie te kletsen! Laat zeker nog maar wat horen, ik ben benieuwd naar jullie stage-avonturen! Veel succes nog!!