donderdag 17 januari 2008

*2*

Vanmorgen kreeg ik mail van de prof dat hij na goede ontvangst van het laatste document, mijn stage officieel afgesloten verklaarde. Net als het elke dag afscheid moeten nemen van iemand op de school, geeft dat toch wel een beetje een vreemd gevoel als je nog tot vrijdagnamiddag moet gaan werken...

Maar vandaag was wel een leuke dag. Ik heb gisteren de laatste "leeslesjes" afgerond en de laatste criteriatest afgenomen, waardoor ik vandaag en morgen enkel volgespaarde stickerkaarten kan belonen. Dat betekende vanochtend een dik half uur lang memory spelen en tegen de middag een half uurtje Betoverde Doolhof en Jenga en daarna een half uur buiten tikkertje, verstoppertje en touwtjespringen spelen.
Best wel vermoeiend hoor, zo achter een viertal 9-jarigen aanrennen... Onder het motto "geef ze een vinger en ze willen een arm" was een half uur buitenspelen natuurlijk niet voldoende en besloten twee 'stoere' jongens om van het speelplein af te lopen. De schoolpoort staat namelijk altijd open overdag, waardoor ze op 1, 2, 3 de straat oplopen. Daar stond aan de poort een brandweerauto geparkeerd, die wel heel erg interessant is natuurlijk. Gelukkig kwamen ze na een paar waarschuwingen weer terug (dreigen dat je het tegen de juf vertelt waardoor ze straf krijgen, helpt nog bij deze leeftijd) .
Op dat kleine incident na hebben ze verder wel goed geluisterd en vonden ze het wel leuk. Er zijn niet veel juffen die echt met hen mee tikkertje en verstoppertje spelen en dan vinden ze het geweldig om de juf steeds aan te tikken...

Na de middag heb ik al hun leesblaadjes samengebundeld en er boekjes van gemaakt. Dan kunnen ze de verhaaltjes nog een keertje lezen thuis en nog wat oefenen. Een verhaaltje dat ze al hebben gelezen, leest de 2e keer immers veel vlotter...
Verder heb ik nog wat kleine dingen in orde gemaakt voor de overdracht naar anderen en dat was het zo ongeveer. Nu alleen nog een overleg morgen en dan zit het er op...

Oh ja, ik heb vandaag ter gelegenheid van mijn afscheid nog bloemen en een fles wijn gekregen als dank voor de moeite. Is toch leuk hé :-)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Nog vanalles gekregen? Amai, je hebt de laatste weken een hele schat aan spulletjes vergaard...

Liez zei

[*open melige modus*] Maar mijn allergrootste schat ben jij! ;-) [/*close melige modus*]