maandag 27 augustus 2007

Reünie

Vorige vrijdag hebben we na lange tijd nog een keertje reünie gehouden met de kotgenootjes van Edith Stein. We zijn daar vijf jaar geleden met een aantal nieuwelingen aangekomen op het tweede verdiep en hebben altijd goed contact met elkaar gehouden. Ondertussen is het een beetje moeilijker geworden om af te spreken omdat sommigen niet meer in Leuven zitten, anderen op Erasmus geweest zijn en vooral de thesis/stage in de licentiejaren maakte het vaak onmogelijk om een avondje gezellig met z'n allen bij te babbelen. Ook vrijdag was het niet voor iedereen gelukt om van de partij te zijn, maar het is toch altijd een leuk weerzien.

Ik was zo slim geweest om mij geweldig van uur te vergissen en was een tijdje te vroeg in Leuven aangekomen, maar erg was dat niet. In tegendeel, het was acht maanden geleden dat ik Helga nog eens gezien had en nu was er meer dan tijd genoeg om op een terrasje naar haar spannende avonturen van Zuid-Afrika te luisteren! Het zonnetje scheen volop, maar er was toch nog plaats op het terras van dewerf, waardoor we allebei nog eens ons favoriete dessertje konden bestellen: een petit-beurre taartje!

Na nog een bezoekje aan het park gebracht te hebben, was het tijd om het stadhuis op te zoeken, waar we met iedereen hadden afgesproken. Van daaruit ging het richting Improvisio, waar we de hele avond op het terras hebben kunnen genieten van lekker eten en witte wijn.

Toen Inge en Helga naar huis vertrokken, hadden Eva en ik nog zin in een ijsje. We hadden elk maar één bolletje (kleine eters, nooit het bord leeg, maar een ijsje gaat er altijd in! :-p ), maar dat heeft ons meer dan gesmaakt! Na het ijsje hebben we de bus genomen naar haar appartementje en heb ik de eer gekregen om er al een rondleiding te krijgen. Als ik terug ben uit Nederland mag ik nog een keertje gaan kijken als de meubels er zijn :-p

Het was erg leuk om iedereen nog eens terug te zien, alleen jammer dat de reünie ook al weer een afscheid was...

Geen opmerkingen: