dinsdag 21 augustus 2007

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Na lang genoeg wachten zijn we zondagavond in Kinepolis Hasselt naar Harry Potter's vijfde avontuur gaan kijken. De zaal zat gelukkig niet al te vol, dus konden we al zonder ergernissen de film volgen.
De film zelf vond ik toch vrij donker, wat opnieuw bewijst dat Rowling sinds de derde Potter steeds minder voor kinderen schrijft, maar op een veel ruimer publiek mikt. In Australiƫ was de film zelfs KNT bevonden, maar dat is ook weer overdreven.
Persoonlijk vind ik deze vijfde de mindere in de rij tot nu toe. Het verhaal was nogal moeilijk te volgen, sprong van de ene locatie naar de andere en er zaten misschien wat te veel nieuwe personages in. Waarschijnlijk zal het feit dat ik de boek niet gelezen heb er wel voor iets tussen zitten. Stijn vond het in ieder geval ook verwarrend en ik heb hem zelfs tijdens de film soms iets moeten verduidelijken omdat hij het niet meer kon volgen (en dat valt zelden voor).
Geen dikke aanrader, maar ik ben wel benieuwd naar nummer 6.

Geen opmerkingen: