maandag 6 augustus 2007

Drukke week!

Stijn en ik hebben een drukke week achter de rug. Met de trouw van Joeri en Annemie waren er verschillende voorbereidingen nodig. We hebben een paar keer met vrienden afgesproken om verschillende plannetjes te bedisselen en uiteindelijk werd beslist om een stukje op te vieren op het feest en om hun trappenhal vol ballonnen te steken.
Daarvoor hebben we een heuse knutselavond gehouden met Arne, Lieve en Jurgen. Een stukje opvoeren betekent immers dat er een beetje inkleding nodig is en aangezien het woensdag mooi weer was, hebben we met z'n vijven volop zitten schilderen in de tuin van Arne. Ik had een tekst geschreven over enkele fases van de relatie en er een paar bijhorende muziekstukjes bijgezocht. Woensdag moesten dan alleen nog de bijpassende attributen gemaakt worden en hebben Stijn, Arne en Jurgen een keertje geoefend.
Donderdag zijn we tussendoor de verjaardag van mama gaan vieren en vrijdag zijn we in de voormiddag bij de kapster geweest. Stijn kreeg het geweldige idee om mij met krullen op te zadelen, maar ik was er eerst niet zo enthousiast over... Ik heb nog nooit krullen gehad en om zo dan de eerste keer meteen naar een feest te moeten trekken zonder te weten hoe het eruit zou zien, leek me niet zo'n goed idee... Nadat de kapster zei dat we het toch eens moesten proberen en als het resultaat echt zou tegenvallen, ik nog altijd de krullen eruit kon wassen, besloot ik het er dan toch maar eens op te wagen. Het was best wel spannend awachten onder de hete blazer, maar het resultaat viel in de smaak :-)
Lies mocht dus met krullen ballonnen gaan knopen! Dat ballonnen blazen en knopen was een avontuur op zich :-D 200 ballonnen kunnen voor behoorlijk wat krampen in de vingers zorgen als je ze snel moet knopen! De ballonnen in de traphal houden terwijl mensen zich naar beneden moesten murwen zorgde ook voor hilarische taferelen, maar de missie was gelukt ;-)
Het feest zelf was ook heel leuk. Joeri en Annemie waren allebei in het wit gekleed en dat zag er heel chique uit! De wijn viel op zijn beurt bijzonder in de smaak bij Stijn en de muziek gaf aanleiding tot leuke jump- en hakkunstjes. Stijn heeft zich nog eens volledig kunnen laten gaan en heeft gelukkig niemand omver gestampt tijdens het hakken :-D
Beetje een domper was wel dat hij op het feest zijn lens verloren is en die was absoluut niet terug te vinden... Zaterdag zijn we na een kleine 5 uurtjes slaap dan maar meteen naar de optieker gereden om zijn lenzen te gaan bestellen.
Zo weinig slaap zijn we allebei niet gewend en we waren de rest van de dag dan ook redelijk om zeep... 's Avonds zijn we nog een terrasje in Hasselt gaan doen met de Pedagogie-vriendjes, maar omdat we allebei echt heel moe waren, zijn we niet erg lang kunnen blijven.
Zondag werd noodgedwongen gebombarbeerd tot platte rustdag en hebben we ons lekker lang uitgeslapen. Het enige wat we gaan doen zijn, is ijs gaan kopen in Averbode en een terrasje 's avonds om wat af te koelen.
Een vermoeiende, maar leuke week!

Lieve, Arne, Jurgen en ik met de ballonnen

Arne en Jurgen helpen Stijn doorheen de ballonnenmassa

Annemie en Joeri

Stijn en Joeri in actie

1 opmerking:

Unknown zei

Je staat inderdaad heel goed met die krullen. Jammer dat Stijn zijn lens verloren is op het feest. Achja, als het een troost mag zijn, ik ben ondertussen al de tel kwijt hoeveel lenzen ik in de loop der jaren ben kwijtgespeeld.