vrijdag 13 juli 2007

Zomerschoonmaak

Na 2 namiddagen opruim- en poetswerk is mijn slaapkamer eindelijk weer toonbaar! :-)

Een blok- en examenperiode staat bij mij telkens weer garant voor stapels papieren, boeken en kaften die overal in hoopjes verspreid liggen. Het leegmaken van mijn kot heeft dan weer als gevolg dat die stapeltjes vergezeld worden van overvolle dozen en zakken. En de 2 samen leiden tot een zuchtende Stijn als ie mijn kamer inkomt :-D

De papieren van school zijn allemaal snel een doos ingevlogen die met labeltje '2e lic Pi' richting zolder vertrekt. Tot zover het makkelijke gedeelte. De spullen van 2 kamers in 1 kamer krijgen, dat is andere koek... (zoals ik al eerder zei, ik ben zo iemand die niets kan weggooien...) Ik ben dan maar begonnen met de dozen van Leuven uit te sorteren en heb alles wat ik zeker niet meer nodig heb toch maar weggegooid. Daarna heb ik nog eens rondgekeken in mijn slaapkamer en heb ik wat spulletjes naar de zolder verhuisd, om plaats te maken voor kotspullen. Andere dingen zijn dan weer van plaats verwisseld en de collectie 'Winnie the Pooh'- en 'Anne Geddes'-kaartjes is van de muren gehaald. De boekenkast van mijn kamer is dan weer verwisseld met mijn kast van Leuven, die iets groter is en dus meer rommel kan opbergen :-)

Al dat 'opruim- en verwisselwerk' zorgde er zelfs voor dat ik eindelijk een fatsoenlijk plekje heb voor mijn Kasteelbollamp van de Elf Fantasy Fair! Hij heeft niet alleen een mooier plekje, maar eindelijk ook een stopcontact zodat ie licht kan geven! Samen met een verlichte display en kast vol Pixies zorgt dat meteen voor een Eftelinggevoel :-)

Nu ik toch zo ijverig aan het opruimen en poetsen was, ben ik ineens ook maar begonnen aan mijn Pixiekast. Ik ben er maar liefst 2 uur en half aan bezig geweest! Elk beeldje is er uitgehaald en stuk voor stuk afgeborsteld. De glazen leggers zijn allemaal met een product besproeid en opgeblonken en de kast zelf is ook helemaal schoongemaakt.

Het resultaat mag er zijn, maar ik ben toch niet van plan dit al te snel opnieuw te doen...

Kasteelbollamp


De Pixiehoek: Display, kast en 2 hangers tegen de muur

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Lies, en Stijn,

heb je blog ontdekt, per toeval omdat ik zien kon dat iemand op onze site was geweest via u blog.
tof zeg, en nu heb ik ideetje hoe je de pixies staan hebt he.
vondt het weer tof deze middag,
vele lieve groetjes, en tot binnekort, of tot met halloween.
Stefan `t oude schuurtje