dinsdag 10 juli 2007

Weekoverzichtje

*Maandag
Maandagnamiddag zijn Stijn en ik naar Leuven vertrokken om mijn kot leeg te gaan maken. Aangezien ik 2 jaar in Camilo Torres heb doorgebracht, zat mijn kamertje er voller dan vol, waardoor we even zoet zijn geweest met inpakken. Tot grote ergernis van Stijn ben ik zo iemand die niet snel iets weggooit en hou ik alles gewoon bij. Hier en daar werd er al snel door hem op de doos 'rommel' of '+ stiftjes die niet meer schrijven' bijgeschreven en ik heb plechtig moeten beloven dat ik tijdens de vakantie elke doos goed zou nakijken (wat ik ondertussen dan ook netjes doe, braaf als ik ben :-p).
Na het inpakken hebben we voor de allerlaatste keer pizza besteld en hebben we wat bijgebabbeld met Marie-Harry en Greet. Na 2 jaar leut ga ik mijn gekke kotgenootjes wel missen :-)
's Avonds was het nog eens tijd voor een zalige avond nietsdoen. Het 'harde labeur' van tijdens de examens werd weggespoeld met een duik in het zwembad van Aquaheaven, een verjaardagscadeautje van Carolien en Dries dat ik nog moest verzilveren. Niets ontspannender dan een avondje sauna en bubbelbad met je vriendje ;-)

*Dinsdag
Aangezien het regenweer onze plannen in de war had gestuurd, zijn we dinsdag maar wat gaan winkelen. We hebben een ware speurtocht op zoek naar motolaarzen voor Stijn gehouden en zowaar zijn maat gevonden! Alleen bleken de laarzen telkens te nipt of te breed te zijn, waardoor we nog een beetje verder zullen moeten zoeken...

*Woensdag en donderdag
Woensdag heb ik mijn slag thuis gehaald! Ik had namelijk een paar dagjes Biersdorf am See (foto's) geboekt ter ere van ons vijfjarig samenzijn en Stijn heeft zijn uiterste best gedaan om niet moeilijk te doen! Hij vond het zelfs leuk! (u leest het goed!)
Het regenweer stuurde opnieuw de plannen in de war, maar we hebben onze dagen toch zoveel mogelijk buiten doorgebracht. Dag 1 hebben we een wandeling gemaakt rondom de Stausee, het stuwdammeer aan ons hotel. Het eten 's avonds was erg lekker en de cocktails waren nog beter! Vraag maar aan Stijntjelief wat een 'Zombie'-cocktail precies inhoudt :-p
Donderdagochtend vroeg uit de veren voor een stevig ontbijt en vervolgens richting Irrel, waar we op zoek gingen naar de 'Irreler Wasserfälle', die eigenlijk alleen maar stroomversnellingen bleken te zijn. De wandeling in het bos ging niet veel verder dan de 'Wasserfälle' omdat de regen weer eens kwam opzetten. Dan maar richting Echternach, waar de regen ons opnieuw parten speelde en we na het eten verder gereden zijn naar het Müllerthal (aka "Klein Zwitserland"). Ikzelf ben er al meerdere keren geweest, maar Stijn had het nog niet gezien. Jammer genoeg kwam er ook nu weer regen opzetten, waardoor we maar een korte wandeling gemaakt hebben.
Ondanks de regen waren het toch twee leuke dagen, maar volgende keer mag het toch wel droog blijven...

*Vrijdag
Vrijdag was het zover: na de zenuwslopende examens en het wachten in volle spanning werden eindelijk de examenresultaten meegedeeld! (onze faculteit is traditioneel bij de laatsten...) Zoals eerder gepost, was het resultaat beter dan gehoopt en heb ik dit jaar een onderscheiding gescoord in plaats van een tweede zit zoals tijdens de kan-jaren. Ha! Nooit meer examens in januari! Ik ben er niet rouwig om... (kan mijn verjaardag eens echt gevierd worden!)
Volgend academiejaar op naar Utrecht voor stage, daarna thesis afwerken en nog een semester lessen volgen om dan in juni hopelijk de allerlaatste examens te mogen afleggen...

*Zaterdag
Jeej! Eindelijk scheen de zon volop! We hebben van dat mooie weer dankbaar gebruik gemaakt om het 'Zandsculpturenfestival' in Lommel te gaan bezoeken. Thema dit jaar is Griekse mythologie en ik heb hiervoor altijd al een zwak gehad. Door de regen van de afgelopen weken hadden de beelden echter al schade opgelopen, maar het was wel leuk om te zien. Ik had er wel een beetje meer van verwacht, er stonden namelijk maar 14 zandsculpteren en een 15e stond voor de kerk.
's Avonds heeft Stijn getrakteerd op een etentje in 'Het Magazijn' in Hasselt, om mijn goede resultaat te gaan vieren. 'Het Magazijn' is trouwens een echte aanrader! Het eten was wederom erg lekker en onze pasta met wokgroentjes en parmezaan werd met veel smaak verorberd.
Na het etentje hebben we nog een ritje met de moto gemaakt. Een late avondzon over korenveldjes zorgt steeds weer voor fijne uitzichtjes.

*Zondag
Een tweede dag mooi weer werd aangegrepen om nog eens een bezoekje te gaan brengen aan de Maasvallei. Zo'n flinke wandeling in pure rust kan een mens ook wel eens deugd doen en het is nog goed voor de conditie ook! :-)

Geen opmerkingen: