zondag 20 mei 2007

Tiësto

Gisteren stond zo goed als helemaal in het teken van Tiësto (of zijn MySpace):

In de namiddag zijn Stijn en ik naar de Mediamarkt in Hasselt getrokken, waar Tiësto kwam signeren. Gelukkig stonden we redelijk vooraan in de rij, waardoor we zeker waren van een handtekening (de sessie zelf zou maar 30 minuten duren en ik had geen zin om een uur voor niets aan te schuiven).
Een handtekening voor Stijn en gesigneerde cd voor Tom later, zijn we dan maar snel naar het thuisfront gereden om wat te eten en ons klaar te maken.


's Avonds zijn we dan met z'n zessen richting Ethias Arena gereden. Daar stond nog een massa mensen te wachten voor de gesloten deuren. Maar goed, want buiten was het toch al wat frisser geworden en in zo'n mensenmassa is het niet al te koud :-)

De show zelf begon met een optreden van Jes, de beroemde Trance-zangeres (dat rijmt :-p ). Ik vond het voorprogramma wel een beetje te lang duren. Misschien had ze ook beter afgesloten met 'As the rush comes' in plaats van bijna haar hele nieuwe cd te zingen.

Daarna was er een opwarming in de vorm van een virtuele Tiësto. Misschien leuk voor even, maar wederom vond ik het een beetje te lang duren. Tiësto himself schoot pas rond middernacht in actie. De show was opgbouwd rondom de 4 elementen ('Elements of Life'): aarde was als eerste aan de beurt, gevolgd door wind, water en vuur.
Persoonlijk vond ik water en vuur toch wel de betere: meer showelement met gigantische fonteinen tot aan het dak van de Ethias Arena en vlammetjes die explodeerden met een warmte die zelfs heel erg voelbaar waren tot het midden van de zaal waar wij stonden.
Ook qua muziek vond ik deze delen de beste. De muziek in de aarde- en wind-delen was niet zo echt mijn ding. De gastoptredens (onder andere Jes nog een keertje, Christian Burns (In the Dark), Julie Thompson, een mindere BT,...) waren wel de moeite, maar ik begon toch wel stilaan moe te worden. Om half 4 hebben we getwijfeld om al door te gaan, maar met de vorige show in het achterhoofd, besloten we nog eventjes te wachten. Gelukkig maar, want net als met 'Tiësto in Concert', begon ook nu het beste en meest sfeervolle moment vanaf 4u tot 5u30: al zijn hits kwamen aan bod, de hele zaal sprong mee en de ene 'vette schijf' (dixit Stijn) volgde de andere op.
Een klein uurtje voor het einde vertrekken zou ook maar dom zijn, dus werd er moedig standgehouden (ik ben maar 2 keer tussen 1 en half 4 eventjes gaan zitten). Enkele minuten voor 6 zijn we dan toch stilletjes huiswaarts vertrokken om de grote uittocht voor te zijn. De zaal was al wel maar halfvol meer, maar dat zijn nog vele duizende mensen en zo zou het nog een tijdje duren voor we van de parking zouden geraken.
Mijn broertje vond het wel heel raar dat het buiten al licht was, dat had hij nog nooit meegemaakt. Het feit dat 's ochtends mensen buiten frieten en hamburgers stonden te eten, vond hij zelfs nog vreemder :-)
Thuisgekomen ben ik nog snel de douche ingekropen, want jawel: Lies was weer in de prijzen gevallen! Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb blijkbaar de niet zo prettige 'gewoonte' om een volle pint over me gekiept te krijgen. (Bij het wassen van mijn top was het water zelfs bruin, bah).
Voor het slapengaan hebben Stijn en ik nog gauw samen aan tafel met mijn papa ontbeten en vervolgens zijn we recht het bed ingedoken om onder het donsdeken te kruipen.
Slapen gaan om half 8 terwijl de vogeltjes buiten fluiten, het is zo eens wat anders, maar toch niet om elke week te doen...

**Fragmentje uit het TVL-nieuws
**Interview voor de show

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,

Als er nog een concert komt, dan wil ik wel eens meegaan.
Nu vond ik de tickets wat te duur (maar dat zal het altijd zijn) en ik heb net als jij een drukke periode. Al mijn vrije minuutjes offer ik op voor 2 vakken waar ik in juni een examen van heb.

Groetjes Sara

Liez zei

Tickets waren wel duur ja, maar gelukkig is het maar een keertje om de zoveel tijd (en heb ik een sponsorend vriendje :-p )

Veel succes met je examen!!!
Ik duim ;-)

Anoniem zei

Wat een show zeg ! Nog nooit zoveel lasers gezien... en de ledwall / projectiescherm was gigantisch !!
Dank U Tiësto !!