maandag 28 mei 2007

Pirates!

Gisteren zijn Stijn en ik samen met Veerle en Michel naar 'Pirates of the Caribbean: At World's End' gaan kijken. Het oorspronkelijke plan was kaartjes te bemachtigen voor de film van 20u15, maar dankzij een internet-pagina die steeds vastliep was het onmogelijk om al kaartjes te reserveren... Naar goede oude gewoonte werd er dan maar om 19u aan de Kinepolis afgesproken. Vroeger zouden we dan echt wel vier kaartjes en een goede plaats in de zaal gehad hebben, nu waren er blijkbaar alleen nog maar enkele losse plaatsen en zitjes op de eerste rijen vrij ("lang leve het nieuwe systeem van vaste plaatsen"). Er zat dus niets anders op dan kaartjes te bestellen voor de voorstelling van 22u15. Aangezien het nog 'even' wachten geblazen was, zijn we dan -na een tussenstop in de Mc Donald's- maar weer huiswaarts gekeerd.

Drie uur later zaten we dan eindelijk in de zaal zelf. Gelukkig was het derde deel van Pirates of the Caribbean veel beter dan het tweede deel en zat er meer vaart in het verhaal. Johnny Depp was zoals gewoonlijk weer zijn geweldige zelve en zette een leuke
(ok, soms wel overdreven) vertolking van Jack Sparrow neer. Zelfs Orlando Bloom was deze keer een knappe verschijning, weliswaar pas op het einde van de film, maar toch een leuk extra'tje ;-) Het 'bootje rol-gedoe' was er wel over en af en toe leek de film een beetje een parodie op zich zelf te zijn vond ik, maar al bij al was ie best wel te pruimen (al blijft de eerste toch wel mijn favoriet). Toch hoop ik wel dat ze er nu definitief mee gaan stoppen... Het concept is nu wel genoeg uitgemolken en een vierde, laat staan vijfde, film zou te veel van het goede zijn! Al hebben ze natuurlijk weer een achterpoortje ingebouwd...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben zondag ook naar de cinema geweest. We wouden voor een horrorfilm (m.n. The reaping) gaan, helaas speelde die pas om 20u. We hadden geen zin om 3 uurtjes te wachten en kozen we om naar 'The Fracture' te kijken.
Kinepolis noemt deze film een thriller... Voor mij was het allesbehalve een thriller, maar eerder een psychologisch(?) drama. Geen actie, weinig geweld en bij momenten zelfs saai.

Liez zei

Ik had onlangs iets gelezen over 'The Fracture' en daar stond dat ie best meeviel, maar het is dus geen aanrader? ;-)

Ik denk dat ons volgende bioscoopbezoekje 'Shrek 3' gaat worden. Waarschijnlijk gaat ie niet zo leuk meer zijn als de eerste, maar ik wil hem wel eens zien. Stijn is ondertussen in spanning aan het wachten op de verfilming van 'Transformers'. Jeugdsentiment ;-p