donderdag 17 mei 2007

Boeken

Een tijdje geleden heb ik 'Atlantis' van David Gibbins uitgelezen. Ik heb het boek voor enkele euro's op het Boekenfestijn gekocht, omdat er op de kaft staat dat het een aanrader is voor liefhebbers van mythes en ik hou wel van zo'n dingen. Het boek bleek een mix te zijn van de 'Da Vinci Code' en andere avontuurlijke verhalen in de stijl van 'Indiana Jones'. Eigenlijk is het best wel teleurstellend. Het verhaal is niet zo origineel, verschrikkelijk voorspelbaar en er wordt nogal veel gegooid met details over allerlei technische snufjes. Niet echt een aanrader dus...

Bij het wegleggen van het boek heb ik mezelf voorgenomen om niets meer te lezen voordat de examens helemaal achter de rug zijn. Ik ben namelijk zo'n lezer die, eenmaal in een boek begonnen, niet meer wil stoppen voordat het einde van het verhaal gekend is en dat is nogal moeilijk met een naderende blok voor de deur...

Maar net als anders bleek dit ook nu weer een valse belofte aan mezelf te zijn: ik ben stiekem beginnen lezen in 'Arthur en de Minimoys' van Luc Besson, een boekje dat ik heb zien liggen op hetzelfde Boekenfestijn met een grappig ventje op de kaft. Nog niet zo lang geleden is ie ook verfilmd geweest, maar de film ben ik niet gaan kijken.

Welja, het verhaaltje is maar lichte kost en het boekje is niet echt dik. Het zal wel uitgelezen zijn voordat de blok officieel begint en dan kan ik mezelf nog eens beloven om niet meer in een nieuw boek te beginnen :-)

Geen opmerkingen: