vrijdag 11 mei 2007

Grmbl

Het is het einde van de week, je bent moe, besluit voor het slapen gaan toch nog snel te gaan douchen en dan... Dan gaat opeens het brandalarm af!
Geloof me, dat is niet grappig bij ons op kot... Is het echt? Is het een oefening? Of is iemand er weer mee aan het spelen?

Aangezien het signaal stopte, besloot ik dan toch maar om rustig van de douche naar mijn kot te gaan. Daar was ik nog maar net mijn bed ingekropen en lap! Daar had je het weer... Omdat het deze keer toch langer duurde en ik boven mij gestommel hoorde, besloot ik dan toch maar eens te gaan kijken. Toch maar eerst snel kleren en een jas aangetrokken, want als gangverantwoordelijke moet ik buiten gaan staan en de mensen van mijn gang tellen. Aangezien niemand anders van mijn gang naar buiten liep, ging ik dan toch maar eens polshoogte nemen op G1, daar kom je altijd wel iemand tegen ;-) Op G1 stond bijna iedereen in pyjama op de gang, maar ook daar wist niemand wat er aan de hand was. Ik ben dan maar doorgelopen naar buiten, ik had mijn kleren nu toch al aan. Buiten aangekomen ben ik één van de residenten gevolgd naar een ander groepje kotgenoten. Op de vraag hoe het nu zat (Is het echt, of is het vals alarm???) Kregen we doodleuk dit antwoord:
Resident: "Kijk, het zit zo... Het brandalarm is afgegaan in een berging. Probleem is dat we niet kunnen gaan verifiëren of het echt brandt of niet, want we hebben geen sleutel van die berging. Daarom hebben we het alarm maar gereset. Er is dus 'officieel' niets aan de hand."
Bezorgde kotgenoot: "Ja, maar wat als het dan echt brandt??"
Resident: "De nachtwaker is op komst, hij heeft de sleutel en zal gaan kijken of het echt brandt of vals alarm is."
Kotgenoot: "Het alarm is al wel twee keer afgegaan hé!"
Resident: "Tiens, twee keer? Niet gehoord..."
Kotgenoot: "Wat moeten we nu dan doen, binnen gaan of buiten blijven?"
Resident: "Ga maar binnen, als het echt is, zullen we het brandalarm terug opzetten. We zullen het dan ook laten afgaan, dan weten jullie dat het echt is en moeten we evacueren."

Vervolgens maar terug binnen gelopen en de rest uitgelegd hoe het zat. Er waren er wel een paar ongerust, maar we zijn dan toch maar terug onder de wol gekropen.
Natuurlijk ging iets later weer het alarm af, waarop we dan toch maar opnieuw gingen kijken ('volgende keer is het echt'). Er was echter niet veel te zien, dus zijn we dan toch maar opnieuw gaan slapen. Torres heeft geen brandjes gehad blijkbaar, alle studentjes zijn veilig en wel de nacht doorgekomen. De nachtrust daarentegen was wel grondig verstoord...

Geen opmerkingen: