donderdag 7 februari 2008

Het Boekenfestijn

Vandaag zijn mama en ik naar Het Boekenfestijn in Leuven getrokken. Ik vond het aanbod dit jaar minder dan vorig jaar, maar heb zeker wat koopjes gedaan. Mijn buit bestond uit 6 boeken, 5 pockets en een Harry Potter Bloomsbury-Box (alle 7 boeken in hardcover en engelstalige adult-versie) voor alles samen nog geen 60 euro, dat is toch mooi hé :-)

Vooral op de Harry Potter-Box ben ik heel trots :-p
Ik was aan het kuieren langs de "laatste stuks"-tafels en had het -wegens in mijn ogen weinig interessante titels- bijna opgegeven, toen ik opeens aan de engelstalige tafel beland was. Nederlands of Engels, zolang het geen Frans of Duits is, lees ik ze allemaal! De speurtocht werd dus verdergezet. De engelstalige boeken leken al wat interessanter en toen zag ik daar plots een kartonnen box in het midden van de rijen boeken staan. Alle Harry Potters mooi in de doos voor 15,99 euro? Dat leek me nog al weinig... Ik ben naar de Info-tafel gegaan om te vragen of het wel klopte. Daar was de Nederlandse dame achter de computer nogal verbaasd over het feit dat ik die box überhaupt gevonden had op het Boekenfestijn. Omdat hij bij de laatste stuks stond, vond ze hem niet meteen terug in de inventaris en ging naar een andere verantwoordelijke toe. Deze vertelde dat de box niet duurder zou worden en dat de prijs klopte.

Hiermee heb ik hèt koopje van het festijn gedaan denk ik :-D Er zijn allerlei mensen komen vragen of ze hem niet mochten overkopen. Er was namelijk alleen maar boek 7 in het Nederlands en Engels te vinden voor respectievelijk 15 en 20 euro. En toen mama later wat info ging vragen over een bepaalde boekenreeks, hadden ze het er nog steeds over achter de balie. Er werd gezegd dat er al de hele tijd werd gevraagd achter de Harry Potter-reeks, maar dat die niet helemaal aanwezig was en er toen opeens een meisje met de hele box opdook. "Wat een mazzel!"

Mazzel? Jawel! :-) Ik vind het helemaal niet erg dat ik al 3 boeken in het Nederlands had, ik heb de hele reeks voor 16 euro kunnen kopen, waarvoor ik anders niet eens 1 boek had! :-D



3 opmerkingen:

Unknown zei

Goh, ik mag die boeken wel eens een keertje lenen van jou, he? ;-)

Unknown zei

Dit is echt wel een koopje ! Zo goedkoop kan je dat nooit meer krijgen.

Liez zei

@ Carolien: Tuurlijk! ;-)