woensdag 17 oktober 2007

Dark Passion Play

Ik heb de laatste nieuwe van Nightwish nu toch al een aantal keer beluisterd en moet zeggen dat ik er wat meer van verwacht had, zeker omdat het zolang geduurd heeft vooraleer ie werd uitgebracht. Dat ie "anders" zou klinken, wisten we natuurlijk allemaal, maar de cd klinkt toch echt wel heel "anders". Sommige liedjes neigen volgens mij net iets teveel naar de popmuziek toe... En waar zitten de riffs van Emppu?! Gelukkig staan er wel wat goeie nummers op, maar ik vind het zeker niet één van hun beste cd's.

De tracklist:

1. The Poet And The Pendulum
2. Bye Bye Beautiful
3. Amaranth
4. Cadence Of Her Last Breath
5. Master Passion Greed
6. Eva
7. Sahara
8. Whoever Brings The Night
9. For The Heart I Once Had
10. The Islander
11. Last Of The Wilds
12. 7 Days To The Wolves
13. Meadows Of Heaven


The Poet And The Pendulum is het beste nummer op de cd. Het gaat verder in de lijn van Once en is het enige nummer waarvan ik de muziek op zich echt heel goed geschreven vind. Net omdat het in de lijn van Once ligt, denk ik wel dat het nummer beter geklonken zou hebben met alle drama van Tarja's stem. Op nummer twee zet ik Master Passion Greed: Marco rocks!
Voor de derde plaats heb ik niet echt een voorkeur, misschien een gedeelde plaats voor
Bye Bye Beautiful, Amaranth en 7 Days To The Wolves. The Islander klinkt trouwens ook wel apart. Het is geschreven door Marco, akoestisch gespeeld en wekt een beetje een kampvuursfeertje op.

Geen opmerkingen: